2010. február 28., vasárnap

A "nyelv" kérdés


Már egy ideje foglalkoztat ez a dolog, úgyhogy ideje szentelni neki egy bejegyzést.

A mi családunkban elég könnyen megértjük egymást, mert mindannyian ugyanazt a nyelvet beszéljük. Anya és apa meg a mamák, taták és szerencsére Emőke meg Laci is. Szabi több nyelvet is beszél, és feltett szándéka, hogy megtanít engem is például angolul. De egyelőre velem csak magyarul próbálkozik.

Azért nagy mázlim van, hogy pont egy olyan családba születtem ahol ugyanazt a nyelvet beszélik, mint én. Mert például a szomszédunkban többen is máshogy beszélnek. Mi lett volna, ha oda születek??? Hogyan értettük volna meg egymást??

Sehogy! Mert a múltkor is egy néni a bevásárlóban nagyon szeretett volna beszélgetni velem, és nagyon mosolygott rám, de én bizony semmit sem értettem abból, amit mondott.

Tény, hogy annak is kellett idő, hogy anyáékat megértsem, de a másik nyelvvel nehezen boldogulok, pedig ott vannak a román barátaim, Dávid a harmadikról, Dávid az első emeletről, vagy Luca, de hiába próbálnak velem beszélgetni, egyelőre csak nonverbálisan kommunikálunk.

0 megjegyzés on "A "nyelv" kérdés"

Megjegyzés küldése